Sterowniki silnika:

EDC - Electronic Diesel Control to system sterowania wtryskiem paliwa do silników Diesla, służący do precyzyjnego dozowania i dostarczania paliwa do komory spalania nowoczesnych silników wysokoprężnych stosowanych w samochodach ciężarowych i osobowych .

EDC jest podzielona na te główne grupy komponentów. Elektroniczne czujniki do rejestracji warunków pracy i zmian. Szeroka gama fizycznych wejść jest konwertowana na elektryczne sygnały wyjściowe. Siłowniki lub solenoidy, które przekształcają elektryczny sygnał wyjściowy jednostki sterującej na mechaniczny ruch sterujący.

ECM - elektroniczny moduł sterujący

ECU silnika - elektroniczna jednostka sterująca z mikroprocesorami, które przetwarzają informacje z różnych czujników zgodnie z zaprogramowanym oprogramowaniem i wysyłają wymagane sygnały elektryczne do siłowników i elektromagnesów.

ECU gromadzi i przetwarza sygnały z różnych czujników pokładowych. ECU moduł elektroniczny zawiera mikroprocesory, jednostki pamięci, przetwornik analogowo-cyfrowy i jednostek interfejsu wyjściowego. W zależności od parametrów, we wbudowanej pamięci można przechowywać wiele różnych map. Pozwala to na dostosowanie ECU do określonych wymagań silnika i pojazdu, w zależności od zastosowania. Oprogramowanie operacyjne ECU można dostosować do szerokiej gamy silników i pojazdów bez konieczności modyfikacji sprzętu. ECU zwykle znajduje się w kabinie lub w niektórych przypadkach w odpowiednim miejscu w silniku wnęka, w której dodatkowe warunki środowiskowe mogą wymagać chłodzenia ECU, jak również wymagania lepszej izolacji przeciwpyłowej , cieplnej i wibracyjnej .